nik4Έναρξη στα Γιάννενα και η απόφαση να κάνουμε ένα 24ωρο ψάρεμα, με τον φίλο μου τον Κώστα δεν άργησε να παρθεί. Το μόνο πράγμα που είχαμε στο μυαλό μας ήταν να καταφέρουμε να έχουμε ένα αποδοτικό ψάρεμα κινούμενοι σχεδόν στα τυφλά. Αποφασίσαμε λοιπόν να πάμε στην λίμνη Παμβώτιδα (λίμνη Ιωαννίνων) στην οποία έχω ξαναπάει χωρίς όμως να έχω κάποιο αξιόλογο αποτέλεσμα. Ο καιρός ήταν σχετικά κρύος μιας και η θερμοκρασία μέγιστη ήταν 15 βαθμοί και χαμηλότερη 8 βαθμοί κελσίου και με αρκετό αέρα ανά διαστήματα και όλα αυτά, αρχές Ιουνίου!!!

Βρήκαμε ένα μέρος που μας άρεσε και μας βόλευε ως προς το θέμα της διανυκτέρευσης μιας και φτάσαμε στην λίμνη περίπου στις 12 το μεσημέρι. Κατεβάσαμε τον εξοπλισμό, στήσαμε τις βάσεις μας και αρχίσαμε την χαρτογράφηση του βυθού. Ξεκινήσαμε δηλαδή με το marker να βρίσκουμε τα βάθη και να βρούμε καλά σημεία για να αρχίσουμε το τάϊσμα. Το μέρος είχε αρκετά σκαλώματα αλλά τελικά βρήκαμε κάποια σημεία ανάμεσά τους για να ρίξουμε τα καλάμια μας. Είμασταν όμως έτοιμοι στο ότι θα είχαμε αρκετές απώλειες σε βαρίδια και παράμαλλα. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να απογοητεύει τους ψαράδες, αφού τις περισσότερες φορές τα μεγάλα ψάρια κάθονται μέσα στα σκαλώματα, οπότε και αξίζει να χάσουμε μερικά βαρίδια.

nik1

Αφού λοιπόν βρήκαμε τα σημεία μετά από αρκετή ώρα αρχίσαμε το τάϊσμα, το οποίο αποτελούνταν από spod mix το οποίο περιείχε σπόρους πουλιών, καναβουρι τριμενo σε μεγάλη ποσότητα και πελλετ καλαμποκιού όπως και μερικά πέλλετ τύπου halibut κυρίως μικρού μεγέθους 6mm. Τα halibut πέλλετ δεν τα βάζουμε σε μεγάλη ποσότητα ειδικά όταν χρησιμοποιούμε maize meal ανακατεμένο με betain. Αφού ανακατέψουμε όλα τα συστατικά του spod mix μαζί, τότε ρίχνουμε ζεστό νερό μέσα στον κουβά μας, περίπου 2cm πάνω από το επίπεδο του spod mix και το αφήνουμε λίγη ώρα. Αφού αρχίσουν να λιώνουν αργά όλα τα πελλετ, ξεκινάμε και ρίχνουμε τις μπίλες με τις οποίες θα ψαρέψουμε ολόκληρες και σπασμένες σε διάφορα μεγέθη από 10mm έως 16mm. Πλέον το μείγμα μας είναι έτοιμο για τάισμα!

nik2

Η τακτική μας ήταν να τραβήξουμε τους κυπρίνους στο μέρος όπου μαλαγρώσαμε και έπειτα εάν περνάμε τα πρώτα δείγματα από αυτούς να κάναμε συντηρητικά ταΐσματα με μπίλιες περισσότερο και λιγότερο spod mix μιας και στο πρώτο μας τάϊσμα ρίξαμε περίπου 12 – 13 κιλά spod mix και 2 κιλά boilies. Οι μπίλιες που χρησιμοποιήσαμε δεν ήταν κάτι πολύπλοκο. Αλεύρι 50/50 και γεύση σοκολάτα με λίγο μαύρο πιπέρι.

nik3

Πλέον με τα καλάμια μας στημένα και εμάς έτοιμους για μάχη αρχίσαμε να υπολογίζουμε, πότε θα πάρουμε τις πρώτες μας τσιμπιές. Κάναμε δηλαδή προβλέψεις για να περνάμε ευχάριστα! Πάνω στο σούρουπο το μπιμπερ του Κώστα άρχισε να χτυπάει και όντος ο πρώτος κυπρίνος είχε βγει γύρω στις 8 το απόγευμα. Από εκείνη την ώρα και μέχρι της 10 το πρωί της επόμενης μέρας πού λήξαμε και το ψάρεμα μας είχαμε βγάλει πάνω από 20 κυπρίνους από 2,5 κιλά έως 7,800 με τους περισσότερους να κυμαίνονται ανάμεσα στα 5 με 6 κιλά. Από την στιγμή που βγάζαμε κυπρίνους ανά μια με δυο ώρες ταΐζαμε όπως ανέφερα παραπάνω και λίγα boilies και λίγο spod mix.

nik5

Το ψάρεμά μας αν και σύντομο, θα μπορούσα να πω πως τελείωσε πετυχημένα μιας εγώ και ο Κώστας είχαμε ένα από τα καλύτερα ξενύχτια της ζωής μας. Φυσικά μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε ο τρόπος που ψαρέψαμε, που ενώ δεν έχουμε μεγάλη εμπειρία στην λίμνη Ιωαννίνων, παρόλα αυτά βρήκαμε τα ψάρια και χωρίς τεράστιο κοστολόγιο δολωμάτων καταφέραμε να πιάσουμε πολλά ψάρια σε λίγες ώρες. Πολλές φορές και εγώ που είμαι λάτρης της εταιρείας Star baits μπαίνω στην διαδικασία να ετοιμάζω δολώματα που κοστίζουν πολύ ακριβά. Σε λίμνες όμως όπως είναι τα Γιάννενα που σχεδόν όλοι οι ερασιτέχνες ψαράδες απελευθερώνουν τα ψάρια που πιάνουν δεν χρειάζεται ιδιαίτερα εξειδικευμένα δολώματα για να περάσει κάποιος ευχάριστα και με πολλά ψάρια. Το ότι τα ψάρια δεν φοβούνται το καταλάβαμε και μόνοι μας, μιας και έτυχε να πιάσουμε τον ίδιο κυπρίνο δύο φορές. Αυτό το καταλάβαμε αφού του έλειπαν κάποια λέπια σε συγκεκριμένο σημείο του σώματός του. Άρα λοιπόν δεν ισχύει αυτό που μερικοί ισχυρίζονται, ότι δηλαδή αν απελευθερώσεις τα ψάρια που πιάνεις ενώ ψαρεύεις, θα αγριέψεις το μέρος σου.
Φυσικά όπως καταλαβαίνετε όλα τα ψάρια που πιάσαμε στο σύντομο διήμερο μας απελευθερώθηκαν με ασφάλεια στα ήρεμα νερά της Παμβώτιδας!

nik6nik7

copyscape

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα